Fel!

Jag tycker att det är fel att barn skaffar barn. Då menar jag omogna tjejer som fortfarande bor hemma & deras killar är i samma ålder som de själva. (14-16åringar). Visst dom kan vara bra föräldrar men asså dom klarar sig inte själva utan måste ju bli försörjda av sina föräldrar!  Dom får ju bo hemma med barnet och det kan bli till slut att det är MORföräldrarna som har mesta ansvaret över bebisen.! För ett tag sen var det en 15årig tös som fick barn med en 12årig pojke i England! Menar hur sjukt är inte det. Barnet blir ju mer som ett syskon för dom är barn! Det är helt annourlunda om man har en partner som är lite äldre och bor själv. Då kan man alltid flytta dit och bli försörjd! Nej men asså jag tycker verkligen att man ska vara mogen för att skaffa barn. Det har blivit en konstig trend där alla skaffar barn tidigt bara för alla andra gör det, vill ni verkligen bli föräldrar egentligen?

Angående mig själv, jag är egentligen ingen ovanligt ungmamma, jag är myndig och kan ta hand om mig själv. Jag har ett hem & en sambo som jag och min lilla älskling bor hos(hennes pappa). Vi har pengar så att vi klarar oss. Mina föräldrar har aldrig behövt lägga 1 enda krona på att hjälpa oss! Men tänk hur det hade blivit för 2st 15åringar? :S 


Pusspuss// Mia




Kommentarer
Postat av: Carita

svar - men å sötnos, tack så jättejättemycket! :* <3

2009-09-26 @ 12:58:08
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Ida

Men lilla gumman, du är oxå ung..Du har ju själv inge jobb va ja har förstått..o inte för så länge sen skrev du ju att ni knappt hade pengar kvar..

de finns faktiskt även dom som är 16 år som bor själv o har egen ekonomi, varför klanka ner på alla?! Bara för att man bor hemma är man inte omogen..O du..bara för att man är myndig menas de inte att man kan ta hand om sej själv!

Alla känner sej mogna i olika åldrar..Tänk lite innan du börjar klanka ner på andra.

Visst ja håller med om att de finns "vissa" som inte borde skaffa barn som ändå gör de men oftast har inte de med åldern att göra utan andra problem.O visst man borde inte skaffa barn o sen förvänta sej att nån annan ska ta hand om de.de är helt sant!

Hoppas de inte tar detta på fel sett..tycker om att följa din blogg o din lilla.

Ta han dom dej

kram

2009-09-26 @ 16:13:08
URL: http://idish-mittgmstlle.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Så vitt jag vet var det inte han 12 åringen som var far till barnet....

2009-09-26 @ 20:53:55
URL: http://fribor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh andra sidan så.. var du 18 när din dotter föddes eller skulle du BLI 18? Du har turen att ha en kille som stannat kvar, många som får barn i eran ålder spricker det för och det kan man ju inte rå för eller? Så jag tycker inte ni är "bättre" än andra unga föräldrar eftersom ni kan försörja er etc, för hur hade du gjort utan din kille? Hade du inte behövt hjälp då? Hade du kunnat försörja dig då?

2009-09-27 @ 11:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0