Work baby work!

Idag så ska jag jobba i hemvården. Jag vet inte riktigt om det är det jag vill lägre. Dels för att jag är mer intresserad av LSS, missbruk och psykiatrin. Men också för att jag vill jobba dygnspass. Känner att jag orkar inte jobba antingen dagtid eller kväll. ibland blir det bara 5timmiar och ibland 8,5 timmar. Jag jobbar hellre dygnspass och är hemmaresten. Jag menar istället för att jobba 20 dagar i månaden så jobbar man mellan 8-12 och får ändå samma lön om inte bättre. Det kan inte bli bättre för mig som små barnsmamma. Men det är ju bra att ha detta som extra jobb vid sidan om assistent jobbet. Dels för att där inte kommer in så mycket jobb nu i början. Man får låta tiden sköta sitt, då ordnar det väll upp sig med jobb och så. :) Nu tänkte jag ringa runt till de olika lönekontor i de kommuner jag har jobbat i för att se om jag har rätt till att stämpla.
Love
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0