5 December<3

Idag så har jag varit i skolan..Hade betygssamtal..Fick Vg så nu har jag vg i alla kurser..Rätt nöjd även om det inte blev MVG. Idag ska jag och mina systrar Baka Lussekatter och Muffins. ;P Gottgott <3 ..Ska snart städa upp lite tills dem kommer hem:)..Idag så är min sambo i Varberg och arbetar. Men ska försöka vara hemma runt 6 tiden om det är möjligt=)..Idag så gick jag in i V27 UNDERBART . Älskar att det går bra framåt.<3 Men nu väntar jag bara på förlossningen.<3<3


Vecka 27

Barnet:

Barnet är 32 cm långt och väger 1 kilo. Dess ansikte har blivit lite rundare. Foten mäter 4 cm, lårbenet 5 cm och huvudets diameter är nu 7 cm. Skulle barnet födas i vecka 27 har det mer än 90% chans att överleva, det har allt som behövs för ett liv utanför livmodern. När du nu går in i den sista tredjedelen av din graviditet återstår mognad och tillväxt. Barnet är fortfarande mycket magert då det inte har lagt på sig något underhudsfett ännu. Huden är röd, tunn och täckt med fosterfett. Ögonen och ögonlocken är fullt utvecklade. Barnets hörsel har förfinats och det uppfattar mer nyanserat röster, musik och plötsligt höga ljud.

Mamman:

Vid den här tiden i graviditeten känner många kvinnor av alla möjliga slags besvär. Ryggproblem är vanligt förekommande. Den allt tyngre magen gör att det blir svårare att hålla ryggen upprest. För att balansera sticker du antagligen ut hakan och svänger mer i korsryggen. Det gör att du lätt blir trött, både i nacke och i korsrygg. Tänk på din hållning när du står upp. Vila genom att ligga ner en stund varje dag och lägg gärna en kudde i svanken när du sitter. Har du ont i ryggen bör du vara försiktig med att lyfta, speciellt tyngre saker. Måste du ändå, så tänk på att böja på knäna och lyfta nära kroppen. Ömma ryggmuskler brukar må bra av lite försiktig massage. Kanske du kan be din partner?


Gud vad jag längtar efter vår lilla ängel:)..Vill att Hon/Han ska komma ut till mig nu ^^
Nu ska jag städa upp lite i lägenheten innan vi ska baka Ha det fint  // Mia   

 Stor mage hehe:)  --- Mamma+Barn --- detta är det lilla livet som finns i min mage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0