Mitt sätt att gå ner på!

Har fått lite frågor om hur jag går ner i vikt på båda mina bloggar så tänkte berätta lite här och ge tips. =)

Jag äter väldigt nyttigt, rör mig mycket och ammar.

          Min frukost brukar se ut såhär
2 lingongrova, lite smör, 2skivor ost & 1stort glas vatten.
                                        eller
1 portion gröt, kanel och 1 banan + ett stort glas vatten.
                                       eller
1lingongrova Keson, gurka grillkrydda + 1glas vatten.

                                 Lunch
                                  Frukt

                               Middag
Jag tar bort smöret om jag steker kött för det kommer vätska från köttet ändå (eller Vatten). Sen om jag gör till exempel potatisgratäng använder jag mig av lite mjölk istället för en massa grädde. För det vet jag många som använder men det är verkligen inte bra. =) Jag äter aldrig fläskfärs använder istället nötköt. Driker mycket vatten, det är jättebra för det går man ner i vikt av.

                                      Motion
Går mycket varje dag oftast minst 6km. Ibland 1 Mil. + att jag ammar vilket är jätte effektivt.
 
                                         Tips
Om ni är godisugna gå ut på en promenad. Sitt inte hemma bara det förstör jätte mycket, för då är man och rotar i skånet. Försöka att göra mycket så ni inte tänker mycket på godis och gotte saker. När ni steker mat byta ut det mot olja eller använd inget. använd hellre fulkorns pasta, bröd mm. Byta ut fet mjölk mot lättmjölk. Om ni är super godis sugna ät frukt. det kan man äta utan att gå upp i vikt. Gå minst 30 minuter varje dag helst 1 timme.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Du är så duktig! ^^



Fin bild på dig by the way...

2009-08-07 @ 13:07:33
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sophie

ja precis, efter att man ammat barn blir det väl inte samma form kan jag nog tänka mig. Jag har sökt jobb som barnflicka på en sida som heter au-pair.se men det är inte det jag vill jobb med egentligen men det kommer nog vara kul och en upplevelse. Tack så mycket !

2009-08-07 @ 19:08:09
URL: http://sophaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaha vad roligt, hur länge har hon gjort de då?

Ebba kör mer på rulltekniken för att förflytta sig =P



Jodå går rätt bra med oriflame. sj då?

2009-08-07 @ 21:48:05
URL: http://fribor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0