13 februari<3

                                                                                          Fredagen den 13:e! =)

Idag så tog jag &min syster bussen vid 10 till klippan. Vi skulle till barnmorskan. När vi var där inne så lyssnade vi på barnetshjärtljud, sen tog vi blodtrycket & jag vägde mig. Hade gått upp 3 kg! Sen efter det så gick vi in på netto, jag fick tillbaka pengarna från vår dammsugare som hade gått sönder. Det var rätt bra fick 349kr eller något sånt.  Sen så gick vi bort till centrumkiosken där jag köpte en fransk hotdog Gottit<3 Sen kom min mamma, hennes vänina och min lillasyster & hämtade oss sen åkte vi till väla. Min mamma skulle lämna tillbaka en kläning på cubus som hon inte var så nöjd med. Sen skulle vi köpa en present till min faster som fyller 40 år idag . Det blev godis från tasty house. En champange flaska i chocklad och en chocklad ask, sen en fin blomma. Min mammas vännina bjöd mig&min minsta syster på kulglass jätte snäll&gottit<3 Efter det att vi hade varit på väla så körde vi hem. Nu sitter jag hemma i lägenheten med älsklingen. Snart ska jag åka med min pappa&syster till ängelholm, för min syster ska dansa magdans. Älsklingen ska inte med för han är sjuk. Sen efter ängelholm ska vi ut till min faster och äta matoch sånna saker. Min mamma ska köra min mormor&moster till göteborg( Flygplatsen ) ...De ska åka till Tunisien och vara där i 2 veckor, kommer sakna dom jätte mycket<3 Hoppas dem har det trevligt där nere=).. Sen kommer min mamma&syster också ut till min faster<3
Nä nu ska jag fixa till mig lite innan vi åker=)

 
                                                                            Bebisen
Idag så går jag in i v 37+0. äntligen närmar man sig slutet. Idag när jag var hos barnmorskan fick jag en tid 27 februari & 5 Mars. Vi får se om jag hinner gå den 5:e eller om bebisen vill titta ut innan..Hoppas jag slipper träffa henne. Vill ju att bebisen ska komma ut snart. Idag sa barnmorskan att bebisen ligger långt ner skönt. Det känns så specielt nu, snart är vi föräldrar<3

Uträkning utgår från dagens datum: Fre 13 feb 2009.
Din graviditet startade Fre 30 maj 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 13 jun 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 5 mar 2009
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 38

Barnet:

Vikten är oftast mer än 3 kilo. Barnet räknas som fullgånget och många föderi den här veckan. Det är barnet själv som bestämmer när det är dags att födas. Forskning visar att graviditetslängden finns programmerad i arvsanlaget. Det är nedärvt från dig och din partner och har bestämts efter vad som är en normal graviditetslängd i just ert fall. Har du inte packat din bb-väska är det hög tid att du gör det. Låt den stå redo så att du inte behöver tänka på om du fått med dig allt när värkarna väl startar. Det är mycket barn i magen och moderkakan är mellan 20-25 cm i diameter. Den väger ungefär ett halvt kilo och det är av stor betydelse att den fungerar fullt ut.

Mamman:

Hos rökande mödrar ses ofta kalkinlagringar i moderkakan. Följden blir att den inte fungerar lika bra. Nu när barnet behöver extra mycket näring kan det hämma tillväxten och kanske leder det också till att barnet inte orkar med ett förlossningsarbete lika bra som den annars skulle ha gjort. Du kan känna hur barnet trycker och pressar nedåt mot underlivet. Många barn sjunker ännu djupare ner. Ditt bäcken är något vidgat och barnets skallben har förmågan att omforma sig för att passa in i förlossningskanalen. Det kan vara svårt att hitta bekväma ställningar att sitta och ligga i. Magen är hela tiden i vägen. Du väntar på det första riktiga tecknet på att förlossningen startar. Hur känns en värk, kan vattnet gå utan att jag märker det, vad gör jag om det startar med en blödning? Det är många frågor som din barnmorska alltid kan ge dig lugnande svar på.




Min mage nu i v 37+0


ha en bra helg kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0