3 Februari<3

                           How`s my pregnancy doing?

Snart är vi föräldrar älskling<3                           Vi längtar efter dig lilla älskade vän<3


             


                                                                                      Godmorgon alla=)
Idag så har vår lilla älskling varit livlig inne i magen. Det är så underbart nu sista månaden i graviditeten. Man känner barnets fötter, benen, armarna och deras små rumpor hehe=)<3 Vår lilla älskling beräknas komma om 30 dagar idag=)<3 Känns så underbart att den snart är här hos oss.<3 Fick en liten läskig känsla igårkväll, jag kom att tänka på nu ska jag föda vad som än händer. Någon större räddsla för förlossninge känner jag inte i vanliga fall, tror det är för att jag inte hinner riktigt tänka på det. Har ju ändå rätt mycket annat tänka på om dagarna. Ser nog bara på det roliga med bebben. Men vi får ta smärtan när den kommer. på tal om smärta, inatt så hade jag ont i min höft igen det beror nog på min kropps vikt som man inte är van vid. Men snart är det över. jag har många funderingar i huvudet just nu. Är så nyfiken om det är en liten flicka eller pojke<3 Visst blir jag glad för vilket som men eftersom många är så osäkra är det svårt. Alla säger att jag har en pojkmage, men jag har ändå en känsla av att det kan vara en liten flicka ändå<3 Min mamma har ändrat sig nu hon tror garantreat att det blir en liten pojke<3 =) Alla första barn på min mammas sida har nästan alltid varit flickor.  Måste bara skriva också att vi har 5 generationer både på min mammas och min pappas sida. För både min gammel morfar& gammel farfar lever<3 Vi tänkte ta kort på oss, det är ju inte alltid man har 5 generationer i släkten. Igår så var jag inne på komvux, jag har halva omvårdnads utbildningen nu. Men dom ska ändra så skolan  är på 3 terminer istället för 2. Vilket jag aldrig kommer att klara av ekonomiskt när vår lilla älskling har kommit. Så jag känner mig rätt besviken, vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har 2 val och det ena är att jag börjar jobba som vårdbiträde och sen börjar jag skolan när jag är 20 för då får jag bidrag från CSN. Det andra är att jag börjar skolan till våren 2010 och börjar jobba efter att jag har gått ut, men samtidigt ska jag läsa in något ämne på distans. Känns bara så jobbigt . Menar både jobb, skola och barn. Känns som att man kommer gå in i väggen då.  Så det var väldigt tråkigt att höra :/ ..Men jag har ändå haft riktigt tur som fick chansen att börja på komvux, så nu är jag iallafall vårdbiträde, visst jag kan inte jobba inom psykiatrin vilket är min högsta dröm..Men jag kunde lika gärna ha stått utan någon utbildning alls<3  Så till sommaren ska jag in till rektorn igen och vi ska försöka komma överrens om ett sätt att lösa detta på. Plugga har jag inga problem med, så om jag läser in de 2 treminerna på 1 det klarar jag.  Har jag klarat denna jäktiga terminen så klarar jag av den andra med!!! ..Vi får se vad som händer men men nu ska jag först njuta hela sommaren och vinter med vår lilla älskling<3  Vår bebis har fixerat sig nu så det känns bra att vet, men man känner att den har sina små fötter uppe vid mina revben hela tiden. Sen känner jag av lillens söta lilla rumpa hehe, den trycker oftast ut på min högra sida, Ser rätt roligt ut=) ..Gud vad jag längtar nu <3 Tänkte jag och älsklingen skulle köpa några barnkläder innan det är dax<3

Ha en bra dag Kramar //


                                                                                    
Några av våra namnföslag

                                                                            

                                                

                                                                         





En liten lista på vilket datum de omkring tror bebisen kommer<3
Älsklingen -
5 Mars (Barnets beräknade bf)
Jag -
10 Mars
Emmy Syster - 8 Mars
Svärmor - 4 Mars
Josè -
6 Mars

 När tror ni lillan/lillen kommer?

Har ni några bra förslag på Pojk/flick namn??<3 =)


                                                                          Lite bilder från denna dagen<3




100% Kärlek<3


Lite svårt att kramas nu hehe<3


30 Dagar kvar tills vår älskling ska komma och vi blir föräldrar<3 Bf 5 Mars 2009


Min mage + Vår älskade lilla bebis, änglapingla<3

så här bra sitter min förlovningsring nu=) ..Så har den i ett halsband runt halsen istället<3


Tjocka magen<3 =)


Snart är det Dax, vi längtar jätte mycket efter lillen/lillan nu<3 We love you baby<3




Kommentarer
Postat av: emma

Tittar in från libban..

vad fin mage du har, lite avis. På mig syntes det knappt att jag var gravid.

Har skrivit lite om det i början av min blogg.

Namnförslag...

hmm mina barn heter vincent och Timea.



Hon heter även diana manuela i andra namn.

devin.

vet inte om ni vill ha vanliga eller ovanliga namn.

Miela

Miva

är också två söta namn.

Lycka till

2009-02-03 @ 14:07:11
URL: http://fiviva.blogspot.com/
Postat av: emma

vad fin mage du har :) spännande att det snart är dags!

jag gillar namnen tuva och noel, och såklart meja som våran lilla tjej heter :)

2009-02-03 @ 14:12:46
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Anilia

Hej! Jag kikar in här lite. Fin mage! Jag har BF 3:e mars så det skiljer 2 dagar mellan oss! Kul. :) Jag har för övrigt också min ring i halsband runt halsen nu, haha, man blir så svullen. :P Men snart är det dax!



Vore kul å prata lite, jag har bilddagbok och är även medlem på familjeliv.se, heter Anilia på båda ställenna. Hör gärna av dig! :) Kram, och lycka till!

2009-02-03 @ 20:17:34
URL: http://anilia.blogg.se/
Postat av: 16 år och ska bli mamma!

Åh, Liam är jättefint! :) Vet du om det är en pojke eller flicka? :)



Tråkigt med missfall. ;/ Men grattis till att du äntligen får dig ett litet mirakel! :)

2009-02-03 @ 20:56:25
URL: http://elinzollet.blogg.se/
Postat av: sara

ååhh vilka fina kort på er!! ska också ta massa kort sen när jag fått en rejäl kula:P köpte ett sånt halsband som du har på dig idag..:) pinglar så mysigt!:) kram på dig!

2009-02-03 @ 21:30:07
URL: http://saratisting.blogg.se/
Postat av: sara

ååhh vilka fina bilder.. måste också ta massor med kort sen när jag har också har en stor mage:) har köpt ett sånt halsband du hade på en av bilderna idag:) pinglar så mysigt! kram på dig!

2009-02-03 @ 21:38:32
URL: http://saratisting.blogg.se/
Postat av: angie

Heej ville bara säga att du har en söt liten blogg, o en sak till hoppas ja inte är dum nu när ja säger det, men LIAM är ett fint namn, och alla heter det nu 08-09 :/ de enda man hör är liam, de finns ju många meeeeer fina namn, kände bara när ja läste det att det är så uttjatat, men iafl :)

hoppas allt går bra, ta hand om dig

2009-02-04 @ 01:22:50
Postat av: danni

tjejnamn

Julia, Chanelle, Jelina, Melissa

killnamn

Benjamin, Elias, Leon



2009-02-04 @ 01:27:45
Postat av: Mia

hejhej!

Kikar in från libero =)



Inte långt kvar för er nu, hoppas allt kommer gå bra!

själv har jag bf 14/4 så det är ett litet tag kvar.

och jag längtar också såå mycket.. =)



Kika gärna in på min blogg också!

2009-02-04 @ 09:39:56
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Mia

tack så mycket =)

jag mår ganska bra faktiskt, har lite lätt foglossning när jag stigit upp på morgonen men det går över efter någon timme. Denna gravitideten är såå olik den förra, jag mår så mycket bättre! =)

och tiden går mycket fortare när jag har en 1½-åring att ta hand om på dagarna =)

hoppas ditt illamående blir bättre snart, inte kul att må illa. Men sen när bebisen kommit tycker man ändå att det varit värt allting =)



Kram mia

2009-02-04 @ 10:18:23
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: en fråga bara!

har inte du en halvsyrra som heter emma?

2009-02-04 @ 13:54:51
Postat av: Linda

Inte jätte långt kvar nu. Hur känner du dig?

2009-02-04 @ 14:18:35
URL: http://easytolove.blogg.se/
Postat av: Kairn

Hej kikar in på din blogg..



Mycket trevlig.. å roligt att följa dig..



Mvh Karin

2009-02-04 @ 15:06:09
URL: http://karinstommysbebis.blogg.se/
Postat av: sara

jajemen allt är jätte bra:) varit och simmat några längder på badhuset idag:) känner mig bara gravid ibland så än sålänge har jag det jätte bra:) känner av det när jag ska resa mig upp från soffan ha ha det tar emot lite:) hur känner du dig? kram

2009-02-04 @ 16:43:51
URL: http://saratisting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0