5 februari;)

How`s my pregnancy doing?        
 
                                                        



                                                                                             God morgon<3
Inatt har väll inte varit den bästa precis, började med att jag fick jätte ont i halsen&öronen. Sen så har jag haft jätte ont i min höft igen. (Hatar verkligen denna kroppsvikten)  Min tygnd på kroppen trycker ju ner min höft när jag sover på sidan. Jätte jobbigt för man kan ju inte ligga på magen eller ryggen. Skönt det är exakt 4 veckor kvar idag=)<3 Max 7 om jag skulle gå över=)..Inatt sov mina systrar här, det var trevligt som vanligt=).. Vi gick och la oss rätt tidigt alla igår, tror vi la oss runt 10-11 tiden. Men men jag klagar inte måste ju sova ut riktigt nu innan förlossningen och allting. På tisdag nästa vecka fyller min 38år =) ..Så vi skulle nog hem till dom på middag och lite sånt mysigt. på lördag ska vi fira min morbror som fyller 25år.. Min mormor skulle bjuda på smörgåstårta GottGott, sen på kvällen skulle dom ha fest. Kul fast jag tror inte att jag orkar festa nu med tanke på att det inte är så lång tid kvar och jag blir snabbt trött. Men ska iallafall ut en runda och gratulera han och lite sånt sen tar vi sista bussen hem=) den går runt 20:02.  Ja annars så händer det inte så mycket mer denna veckan<3 Blev ingen övningskörning nästa vecka fanns inga tider, så ska köra om två veckor på måndagen. 


                                                                                       Bebisen<3
Inatt så när jag låg med mina mage mot pappans rygg så låg barnet och kände på den. Den drog med sina hände mot hans rygg, jag kunde inte hålla mig för skratt det var så himmla gulligt<3 Vår lilla älskling är verkligen bara för söt<3 ..Nu spratlar den inte runder mer, nu puttar den på magen. Det är jätte härligt att se för hela magen rör på sig.
 We love you baby<3 

Tror ni jag har en flicka eller pojke i magen? ;)

Uträkning utgår från dagens datum: Tors 5 feb 2009.
Din graviditet startade Fre 30 maj 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 13 jun 2008 
Du är på dag 252 av 280. (90%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 6 fulla dagar (v35+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 5 mar 2009
Du har 28 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 36
Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.


Ha en bra dag kramisar Mia



 
Vi älskar dig älsklingen<3


Jag älskar dig älskling tack för att du finns här vid min sida, är så glad att det är med dig jag ska bilda min familj med<3

Pussar / Mia



                                                 Lite bilder på min mage =)


      v 23                                          v 27                                         v 31                               v 35                        

                                                                                                                                                                                                 
  v 36
                                                                                                                                                                                               


Kommentarer
Postat av: isabell

JAG tror du har en flicka! :)

2009-02-05 @ 11:47:25
Postat av: Denise (0p07)

Hej Mia! Har följt din blogg sedan du började blogga, hoppas allt går bra med den lilla! Kram

2009-02-05 @ 12:58:37
Postat av: Anilia

Det kanske är en pojke för din mage är rätt lik min, och vi ska få en grabb! :D Spännande. ;P Men jag kan inte se sånt där så tro inte på mig, hahaha. :P Kram!

2009-02-06 @ 09:51:42
URL: http://anilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0