16 Januari<3

                                                                                                       God morgon!
Jippe idag är det fredag, fast det är helg för mig varje dag nu men gillar ändå fredagarna bäst.
Idag så var jag tvungen att gå upp runt 08:15, Världens tröttatse tjej Godmorgon!!!! Haha är ju så van vid att sova till 11-12 tiden<3 Men jag gick iallafall upp till någon nytta, vaktmästaren har fixat sovrumsfönstret...Där var ju alltid lika kallt som i ett kylrum! Men det var inte konstigt det blåste in från fönstret. Men nu är det fixat och klart=) LYCKLIG
det viktigaste är att det är varmt när vår lilla älskling födds, inte en chans i världen att jag tänker tillåta den att frysa.
Ja idag blir det väll städning och jag tänkte gå ner i källaren och sätta upp en tvätt tid. Om det finns någon. Ja idag ska jag plugga lite på körboken tänkte jag, ska övningsköra på körskolan igen på Onsdag nästa vecka. Längtar jätte mycket redan. Måste bara ta tag i teroin också. Men man lär sig rätt mycket genom att prata med körläraren. Jag hoppas att mitt körkort ska vara klart tills sommaren, helst tidigare men vi får se. ska övningsköra så mycket som möjligt nu iallafall! 

                                                                                                          Bebisen<3
Idag så går jag in i v 33=)..bara 7 veckor kvar igår för jag är beräknad att få den lilla en torsdag<3 ..det känns som om magen har växt flera cm på bara 1- 2 veckor! Den har blivit jätte stor. Sen har jag fått läskiga vristningar på magen. Gillar inte det men jag får leva med det, menar magen töjs ju hela tiden så vad hade jag förväntat mig!. ..Jag får ju något bra för det<3 Igår så sparakade vår lilla älskling som bara den, idag känns den mer lung. Asså jag är super nyfiken nu på hur den ser ut och vilket kön det är<3..Jag vet inte vad det blir, men en sak är jag nästan säker på och det är att det blir ett livligt barn eftersom den kan hålla igång som en torktummlare inne i magen=)..<3 Måste bara klaga en gång, Jag är så himmla trött så det inte är sant!!!! Men jag har inte haft ont i höften nu när jag har en kudde vid benen så det är underbart. Men om jag klagar för det lilla ska jag bara vänta tills förlossningen.
Gud vad jag längtar efter att få hålla i vår lilla bebis och bara ge den all min kärlek<3..Det är svårt att vänta vill igentligen bara att den ska ploppa ut nu!! Men det är ju ändå 7 veckor för tidigt!.Men hoppas verkligen att den kommer när den är beräknad orkar inte gå över med 2 veckor.
<3 We love you baby more than anything in this world<3

Ha en bra helg alla!! // Mia

 Lite Bebis fakta<3
Uträkning utgår från dagens datum: Fre 16 jan 2009.
Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 5 mar 2009
Du har 48 dagar kvar till förlossning.

Vecka 33

Barnet:

Vikt runt 2 kilo och 43 cm lång. Inlagringen av underhudsfett sker med ca 250 gram per vecka, musklerna utvecklas också. Lagunohåren börjar försvinna, huden slätas ut och är inte längre så rynkig som tidigare. Dess förmåga att reglera temperaturen har mognat. Barnet kan svettas, något för tidigt födda barn inte kan. Därför är dessa mycket känsliga för kraftiga temperaturväxlingar. Barnets organ är nu färdigutvecklade så när som på lungor och andningscentrum. Du kan, om du inte är väldigt överviktig, känna barnets olika kroppsdelar från utsidan av magen. Kanske kan du greppa om en liten fot? Barnet kan vid den här tiden i graviditeten ha lagt sig med huvudet ner i bäckeningången. Brukar ditt barn hicka? Du kan känna hur hela magen rycker till och hur det upprepar sig. Efter den här veckan kan barnets rörelsemönster ändra sig något som en följd av att det börjar bli väldigt trångt inne i livmodern.

Mamman:

Livmodern fyller en stor del av din mage och det kan för många vara svårt att få plats med en hel måltid åt gången. Ät lite och ofta i stället. Har ni pratat om hur ni vill göra med föräldraledigheten? Den blivande mamman kan börja ta ut ledighet från 60 dagar före beräknad förlossning. Det är ofta välgörande att vara ledig några veckor innan barnet skall födas. De flesta mår väl av att få en liten tid för sig själva och i lugn och ro få ställa om sig från ett yrkesverksamt liv till livet som mamma och förälder.


Gravid bilder 16/1-09 (v 33)






















Kommentarer
Postat av: erika.

Hej!



Tänkte mest säga lycka till med bebisen :) Jag är också ung (blir 19 i år) & är gravid & bor i Skåne fast jag ska inte ha min lilla förräns i augusti :)

Lycka till!



MVH. Erika.

2009-01-16 @ 13:38:14
Postat av: Svar till erika=)

tack så mycket & lycka till själv=)..var i skåne bor du? Kram mia

2009-01-16 @ 13:47:25
Postat av: Eva//ELA libero

de blir en pojke!

2009-01-16 @ 21:14:36
URL: http://lillaleo.blogg.se/
Postat av: erika.

tack! :)

Jag bor i Landskrona med min sambo :) du bodde väl i Klippan eller nåt?



kram erika.

2009-01-17 @ 16:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0