23 Januari<3

                                                                         
How`s my pregnancy doing?

       
                                                                                Hejhej alla<3
Idag så vaknade jag runt 11:30, behöver ju sova ut så mycket som möjligt nu innan bebben kommer<3 .. Nu har man precis ätit frukost & tagit järntabletten ..Men känns ändå som om järntabletterna inte hjälper mig. Men försöker äta frukt och grönt så att jag höjer mitt järnvärde.  Just nu är älsklingen och jobbar, men han slutar tidigt idag (14:00) Skönt.. Älskar att ha han hemme fast jag vet att han måste jobba om vi sk kunna leva. Längtar tills man själv börjar jobba en dag och kan hjälpa han. Inatt så sov min syster här, just nu är hon iväg på praktiken, men kommer hit vid halv 2 för bussen går inte förrens kvart i 3. men det tycker jag bara är kul. Sen ska mina föräldrar och hon på bio ikväll och då ska min minsta lilla syster sova här<3  Alltid lika trevligt..Hon tycker inte om och sova själv så sa hon till mig att hon kunde sova på ett täcke på golvet. Men det skulle jagb aldrig tillåta. Tänkte fixa så att hon ligger på en madrass bredvid oss inatt. Vi får se...<3 Snart ska jag gå upp till affären och köpa lite smör och sånna saker.  Ska försöka fixa så att vi kanske kan hämta sängar denna helgen. Vi behöver jätte mycket en större säng. Just nu har vi bara en madrass på golvet vilket känns otroligt jobbigt, kan knappt komma upp längre. Så tänkte ringa och fråga en tjej som sa att vi kunde få en 180 säng av henne, om vi kan hämta den. Ja annars så händer väll inte så mycket denna helgen, vi ska nog bara sova ut och ta dt lungt<3 .. Snart så ska min lilla kusin Theo döpas, spännande<3  Det har snöat lite imorse, så nu är här snö igen! Kallt.
 
                                                                                             Bebisen lilla<3
ja idag så går jag in i vecka 34 <3 Nu är det inte alls lång tid kvar tills vår lilla underbara älskling födds<3 Längtar otroligt mycket tills den ligger i min famn på BB<3 Jag längtar även efter att få se älsklingen hålla om sitt lilla barn=) Jag har ingen som helst anning om vilket kön vår lilla älskling har, så det är super spännande, Men det som är mest spännande är ändå den lillas utseende. jag är jätte nyfiken!!!!!!!!! Vill veta nu hehe<3  Nu har vi nästan allting till den lilla, det ända som fattas är vagnen, bilbarnstolen & badbalja<3 =) Sen lite små saker. Men vi har redan bestämt att vi ska köpa min fasters vagn. Den är blå & jätte söt<3 ...Idag så är den lilla rätt rölig, vilket jag älskar<3 Hade en jätte hemsk dröm om att jag fick Missfall, Jobbigt. Men jag tror att allting ska gå bra nu<3 Jag tycker inte att min mage är så stor för att vara i v 34. Men nu har jag en  rätt smal mage i vanliga fall. Men för min del så är det skönt, har inte så jätte mycket problem med att gå och smärta i ryggen. Ibland har jag lite ont när bebisen ligger och trycker på mina nerver men annars så känns allting bra. Har klarat mig från foglossning och sånt än så länge.


Vecka 34

Barnet:

Ca 2-2.5 kg tung och omkring 44 cm lång. Foten är 6-7 cm. Det finns 1 liter fostervatten i hinnsäcken. Barnet reagerar på mammas och pappas röster. Sugreflexen är tydlig, en del barn suger på tummen. Ögonens pupiller kan vidgas och dras samman. En del forskare menar att barnet redan nu har en förmåga att fokusera blicken. Det skiljer på ljus och mörker och uppfattar därmed dag och natt.

Mamman:

Nu är magen så stor att din navel kanske buktar ut i stället för in. En del kvinnor har fått en brun pigmentrand, linea nigra, mitt på magen från naveln och ner till blygdbenet. Den bleknar efter förlossningen och försvinner i de flesta fall helt. För många kvinnor och män känns tanken på sex och samlag väldigt avlägset och främmande med den stora magen. Andra, såväl kvinnor som män, får en ökad lust och njutning när de är gravida. Påminn er om att sex inte alltid behöver innebära samlag och att det finns andra sätt att ha det skönt tillsammans på. Men samlag kan aldrig skada barnet. Det är heller inte farligt om du efter en orgasm får sammandragningar eller en lite molande känsla, som diffus mensvärk. Det är över huvud taget vanligt med en del förvärkar vid den här tiden i graviditeten.




Ni får ha en bra helg allesammans // Kram  



                                                                             Lite magbilder från idag<3

Tjockisbild, från sidan =)


Jag tycker att min mage ser så rund ut framifrån som en stor badboll eller något =)<3


Där i den magen ligger vår älskade lilla bebis..We always gonna love you who ever you are<3


Min mage<3 ..Denna tröjan fick jag av min mormor i julklapp<3 Jätte mysig att ha på sig / Tack så mycket mormor<3

 
Var bara tvungen att lägga upp en bild på mitt ansikte, jag har börjat lägga på mig lite där med. =)

Kommentarer
Postat av: linda

Jo du det trycker väldans mycke neråt i varje sammandragning jag får, som kommer mer ofta nu.

Bebis snart???? vi har ju ett par dar kvar eller hur. Vi får se vem som får först, du e ju planerad 2dar innan men jag har fått två barn sedan innan så vem vet....

2009-01-23 @ 14:34:41
URL: http://easytolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0