31 Januari=)


How`s my pregnancy doing?
                                                                                 


                                                                                Bebisen<3
Idag så gick jag in i v 35+1 (alltså är jag i v 36 enligt datan.) ..Igår var jag hos barnmorskan och lyssnade på bebbens hjärtljud. Min syster var också med och lyssnade. Det är en helt underbar känsla att få höra hjärtat på vår älskling.  Sen så tog vi hp värdet, blodtrycket och jag vägde mig. Allting såg bra ut. Mitt järnvärde har stigit från 112 till 120 =). Usch vikten såg väl inte helt Ok ut har gått upp 20,1 kg sedan inskrivningen i Augusti. Ca 4 kg i månaden. =) Men men motionera som bara den när lill*n kommer ut. Barnmorskan kände och tror att barnet har lagt sig med huvudet ner så det känndes bra att höra. Det är roligt, för nu känner man barndets kropps delar jätte tydligt för det är mer buffar och sånt än sparkar. Igår så kände jag barnets fot jätte tydligt uppe vid mina revben. <3 Underbar känsla. Längtar jätte mycket tills den kommer ut. Jag tänkte att jag och älsklingen skulle åka och handla några bebiskläder nu någon dag. Vi har bara en bebis dräkt och mössa som vi har köpt, annars har vi fått allting.  allting är så spännande, jag vill bara att vårt barn ska komma ut nu när som för vill se hur den ser ut och så vill jag gosa med den=)<3


Uträkning utgår från dagens datum: Lör 31 jan 2009.
Din graviditet startade Fre 30 maj 2008.
Du är på dag 247 av 280. (88,2%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor 1 dag(v35+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 5 mar 2009
Du har 33 dagar kvar till förlossning.

Mammsen
Det är inte ovanligt att modern får ont i ryggen eller bäckenet i det här stadiet. Anledningen är att ligamenten och musklerna i korsryggen har mjukats upp av graviditetshormonet relaxin. Även barnets tyngd påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen. Brösten är nu tyngre och bröstvårtorna blir större.

Bebisen
Ditt barn är omkring 33 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,6 kg. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga. Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan. Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern.





                                                                                                        Lite bilder från idag på min mage=)

     

   

   

Ha en bra helg kram // Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0