Sjuksköterska

Nu har jag bestämt mig för att läsa till ssk. Jag ska dock först läsa upp Matte A+B, Samhällskunskap A, Svenska A+B, Engelska A, Religion A, Naturkunskap A+B. Sen där efter kan jag söka in på högskolan. Men jag tror att tiden går fortare än vad man tror. Man ska inte hänga upp sig på tiden det tar att studera. Det viktigaste är att konsentrera sig på det man gör. Dem jag har pratat med säger att tiden går mycket fortare än vad man tror. Sen har jag planerat att läsa vidare till jordemor, alltså barnmorska. Hoppas hoppas att det fixar sig för mig så att jag får jobba med det jag vill. N u för tillfället ä jag endast undersköterska och skötare. Men jag vill bli något mer, sen skadar det inte med en bra lön hehe.

Men BM är verkligen mitt dröm jobb. Tänk själva att få hjälpa barn till världen och se all den lyckan. Dock så slutar det negativt ibland men det är sånt man får lära sig att ta. Men mitt första mål är nu sjuksköterska. :)

Kommentarer
Postat av: emma nilsson johnsson

hej ja har dom flesta böckerna som du kan köpa om du vill

2011-02-15 @ 17:00:34
URL: http://emmanilssonjohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0