Hallelujah

Såhär skrev jag i Februari 2011





Men lilla jag visste inte att detta var en liten början på ett rent helvete. Jag har gråttit mig till sömns jag har ropat på hjälp men ingen kunde hjälpa mig. Jag har haft tankar på att man bara är svag och inte behövs. Jag har försökt att finnas här för min dotter men har varit borta i tankarna. Jag ville dra ut på all antidepressiv medicin. För i mina ögon är man väldigt väldigt svag när man äter sånna mediciner. Men när jag hade nått botten så fick jag komma till en läkare som gav mig Citalopram och attarax. Men fortfarande för stolt så åt jag bara Attarxen i början (Lugnande) Sen bestämde jag mig för att vända på hela denna smeten. Jag vill inte vara svag utan ta mig upp. Så jag käkade bara Citalopram. Samtidigt som jag började gå ut och gå vilket är bästa medicinen.
I oktober 2011 så valde jag för att gå min  egna väg utan min man. Det berodde nog en del på att han inte förstod sig på min situation. När man är deprimerad måste man leva med någon som kan ha förståelse. Nu menar jag inte någon som gräver ner sig tillsammans med mig, men någon som inte tycker att man överdriver. Jag fick Diagnosen Generaliserad ångest syndrom. Det innebär at man får ångest av okända saker. När jag separerade var jag så deprimerad att jag slutade tvärstopp med de antideppresiva medicinerna. Det kunde lika gärna ha dödat mig som det hjälpte mig. Det riktiga helvetet kom där efter. Men jag tog mig där ifrån.

Nu ett år efter att det startade kan jag säga att jag är helt frisk.
Jag känner mig inte svag för att jag blev utbränd, jag känner mig stark som tog mig därifrån!

Detta har bara gjort mig till en stark människa och det är inte många saker som trycker ner mig nu kan jag lova!
Men jag har alltid varit en tjej som kämpar tills jag faller. Det är bara sån jag är. Dock kommer jag aldrig att göra om detta misstaget! Tvärtom så ser jag på livet med andra ögon. Allting har blivit mer värdefullt och vackert.

Livet är för underbart för att missa




Lev för dagen mina vänner, varje människa man träffar, varje barn som födds, varje person som bryr sig om en alla har en betydelse i ens liv. Man träffas utav en anledning och antingen är det en kortvarigt möte eller ett livslångt. Men tänk på det att allt har en mening här i livet. Varje dag är lärorik och unik. Den kommer aldrig igen så ta vara på varje ögonblick.

Pusspuss darling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0